RSS

Blää

20 Jan

Nu har jag varit sjuk i alldeles för många dagar. Uppsats skall skrivas klart, ny kurs skall startas och jobb skall med arbetsinsats mötas. Istället ligger jag mest bara i sängen och vrider mig av smärta. I torsdags var det värst, i fredags lite bättre, igår helt okej men idag riktigt illa igen. Eftersom syster Marie har gjort en kul lista över kurer hon provat mot sin förkylning och redogjort för resultatet, härmar jag henne. Eftersom detta är ett nytt inslag på denna normalt sett spårbundna blogg, har jag gjort den i Eskils tecken.

Alltså: kurer mot magsjuka – Eskil review!

Bild

Cola – en gammal klassiker. 2 av 5 Eskils.
Mot just magontet eller oroligheterna i densamme gjorde det ingen skillnad, men humöret blev på topp!

Bild

”Ät fast föda så fort du känner normal hunger” sa the internet. 1 av 5 Eskils.
Nej, definitivt inte en bra idé. Soppa på burk är det enda magen klarar utan att hata mig.

Bild

Whisky – hjälper mot allt. 1 av 5 Eskils.
Magen gjorde, det gamla talesättet till trots, uppror direkt. Inte en bra idé.

Bild

”Värmen kan lugna magen” sa the internet. 2 av 5 Eskils.
Kanske inte magen, men mig i alla fall. Bra idéer kommer i badet, sa alltid Arkimedes mamma. Hon hade rätt. Ren blev en också. Vilken bonus!

Bild

”Käka c-vitamin” är en gammal klassiker. 4 av 5 Eskils.
Körde varianter med riktig frukt, fruktdrycker och nyponsoppa. Funkar bra. Ger näring + mättnad, är gott och c-vitamin är väl dessutom bra för immunförsvaret? Jorå. Klar vinnare!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 20 januari 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Blää

  1. Marie

    20 januari 2013 at 19:43

    Haha, fint :p
    Vi drar slutsatsen att whisky inte hjälper mot något!

     
  2. Linda

    22 januari 2013 at 00:05

    Whisky är klart överskattat!

     

Kommentera

