RSS

och hungern den sitter i rösten, inte i magen.

24 Jan

Tjabba, tjena, hallå!

Kom idag att tänka på den där Fantomen-musikalen jag var på i lågstadiet, av någon anledning. Mycket märkligt och inte alls särskilt trevligt. Hoppas dagens lågstadiebarn får roligare och mer givande i kulturellt kapital nowadays. Nåväl. Idag har varit en sån där dag när man planerat massor, bara fått hälften gjort och ändå är rätt nöjd. Har vaknat tidigt, tvättat, fikat med alltid lika briljanta Tove, fixat med presenter till en annan briljant människa, sökt csn, betalat räkningar, skickat viktiga brev och dessutom hunnit med lite lokalbokningar på jobbet. Meneh, justja. Var ju en jäkla uppsats som skulle in också. Bara gjort några få grejer på den idag. Lite som att pumpa däcken på en bil när det är motorn som ska bytas. Huvva.

Jag har så mycket som jag ska göra i allmänhet, men känns inte som att jag får så mycket gjort. Visst, jag ska jobba imorgon och har redan krypit ner i sängen. (Kockan nio!! När hände det senast? Tjugo år sedan, typ?) Men fortfarande är inte uppsatsen klar, och jag har dessutom en komplettering att göra till en annan kurs. Det MÅSTE in under nästa vecka. Dessutom har jag ju jobb och en ny kurs jag börjat. Vet inte var jag ska börja, liksom. En uppsats på 20 sidor att skriva om och peta i. Var ska jag peta? Vilket av de 20 grejerna som ska fixas ska jag börja med? Jag har ju gjort 10 av de 30 ursprungliga, men nu då? Så sjukt frustrerande och jobbigt. Det är så lätt att man i sådana här situationer bara drar täcket över huvudet, spelar lite football manager och tycker synd om sig själv, men det ska jag inte göra. Eller okej, ikväll blir det så, men jag ska greja det här. Jag är smart och stresstålig. Det här bygger sig.

Men imorn som sagt. Jobb! Ska omexaminera lite, tabellverka lite och provövervaka lite. Däremellan ska jag fixa klart en PP med egna bilder från Auschwitz inför tisdagens föreläsning. Tur man har lite sådant i bakfickan så man håller eleverna intresserade. Men det är klart, den blir inte alltför fet då jag varken har så mycket bilder, eller för den delen tid att lägga på sånt mer än min arbetstid. Måste ju hinna med uppsatsen, denna ständiga grund för ångest.

Min arbetsplats sedan årsskiftet.
(Foto taget på invigningen, lånad från noork.se)

Skickar med er denna låt från Arn. Laleh är ju en fantastisk musiker. Lade in den på en plugga-playlist jag gjorde idag och igår. Det är nåt visst med den refrängen.

När staden snöat över
och gården blivit vit
då vet du att jag drömmer
jag drömmer dig hit
när all snö dör
och gården blivit kall
då vet du att jag drömmer
för det är snö
det är som moln överallt
då vet du att jag finns
att jag finns kvar hos dig
trots att jag alltid springer
jag är där du hör mig
och om du inte hör mig
om du inte gör
ska jag sjunga för dig
precis så du hör

PS. Denna är genialisk.

 
1 kommentar

Publicerat av på 24 januari 2013 i Uncategorized

 

Ett svar till “och hungern den sitter i rösten, inte i magen.

  1. stinapigan

    28 januari 2013 at 08:52

    Fin låt! Lycka till med arbetet med uppsatsen. Ska tänka på dig. Önskar jag kunde skicka en rejäl kick. Kram min son.

     

Kommentera

