RSS

Slösat vår bästa tid på missunnsamhet

13 Feb

Herregud, vilken dag. Till och börja med bör jag väl säga att jag faktiskt har fått min uppsats godkänd och betyget inrapporterat idag. Så då är det gjort och allt är väl. Fick lite påbackning om saker jag kunnat göra annorlunda, men det var bara sådant jag visste sedan förr och uppsatsen var ”bra och klart godkänd” som Staffan utryckte det. Gott så!

Sen igår slutade skärmlåsknappen på mobilen att funka. Ingen fara, då det går att låsa på annat sätt, men jag tänkte att jag lämnar in den i alla fall. Halebop har ju avtal med en verkstad här i Götet, så jag sprang dit vid ett, fikade semla med bästa Tove och gick sen direkt och hämtade ut en helt ny mobil. Tydligen var det lika bra tyckte de. Man ska väl inte klaga heller och jag hade ju säkerhetskopierat mobilen kvällen innan. Har man iphone och mac säkerhetskopieras allt när man har dem hopkopplade, så när jag kom hem fick jag över alla kontakter, sms, lösenord mm till den nya mobilen på några minuter. Bra grej!

På kvällen kom Isak förbi och fick sig ett glas champagne för att fira min uppsats. Vi tittade även på hockey, som traditionen bjuder. Snart flyttar han ju in här, så hoppas han inte förväntar sig skumpa till vardags, bara! När han åkt satt jag och pluggade lite inför morgondagens debattexamination på Globala. Teoretikern Spykman är det vi ska kunna. Rätt klok kille, men som alla teoretiker: naiv. Men det måste en väl vara för att sticka ut, I guess. Men nu ska jag sova så att jag kan vara på hugget imorgon på debattexaminationen!

Låten från rubriken hittas HÄR.

Tyckte det såg lite gemytligt ut, skrivbordet. Jag och Isak köpte oss en treliterscola, så det fanns ju en del kvar, om man säger så. Det gör det än också, för den delen.

En sådan här råkade jag också beställa. Inte lika stort tangentomfång som jag önskat, men det bästa man kan få i prisklassen, enligt killen på affären. Han hade en cool gubblueskeps, så han vet nog vad han pratar om.

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 februari 2013 i Uncategorized

 

Ett svar till “Slösat vår bästa tid på missunnsamhet

  1. Marie

    13 februari 2013 at 19:25

    Himla bra dag du haft då!
    Grattis Kid!

     

Kommentera

