RSS

Rivers and streams

17 Feb

Hej!

Nu har jag faktiskt tagit det väldigt lugnt i några dagar. Inget jobb, ingen politik och väldigt lite skola. Egentligen bör jag nog ha behövt göra mer på hemtentan än jag gjort, men det mesta är strukturerat och jag ska väl egentligen bara skriva och försöka hitta åt alla källor jag behöver. Jag har suttit med den lite nu och då och sen tagit pauser, såsom en ska göra. Väldigt intressant kurs jag läser. Än så länge har den nått upp till förväntningarna i innehåll, men strukturen känns väldigt ofta som sådana där friluftsdagar på mellanstadiet som ingen av lärarna egentligen har tagit på sig att sköta om, så när dagen väl kommer står alla utan koll och improviserar sig fram för att försöka rädda masken. Lite så. Men det är klart, jämfört med Högskolan Dalarna är det ju rena raketforskningen man får i kunskapsväg.

Jag har också seriöst börjat fundera över att dra till Norge och jobba. De har trots allt ett behov av servicepersonal och om jag får jobba på Ibis i sommar (vilket det verkar som) så är jag sjukt sugen på att åka och jobba några år. Men det kan också vara den sedvanliga senvinter-tristessen som knager på mig också. Matte c och statistik eller företagsekonomi är nog vad som kommer här närmast. Men det är något speciellt med tanken att åka och jobba, tjäna sina slantar och faktiskt kunna vara ledig när man är ledig. Grejen jag ogillar med skolan är ju att man ALDRIG är ledig. Styra sin egen tid i all ära, men då kan man inte med gott samvete sitta i soffan och bara titta på tv. Sjukt stressande. Nåväl, vi får se hur jag gör!

Har också fått sjukt ont i mitt högra knä. Vet inte alls varför. Jag brukar ju ha problem med just knäna, men att det bara är ett och att det kommer när jag rört mig rätt mycket i ett par veckor oroar mig lite. Ska nog ut på en promenad snart, så då får vi se hur det går. Just nu ser jag fram emot att mamma kommer ner och hälsar på ett par dagar nästa vecka och att jag sen ska åka till Stockholm och bevittna en konsert med Crystal castles tillsammans med min favoritduo. Jobbar fortfarande på en adekvat outfit för ändamålet. Skickar med en åt med dem, och passar också på att pinga lite för ett liknande band jag lyssnade på mycket i min tidiga ungdom: 64revolt.

Eskil lyssnar även han på musik emellanåt.

Eskil lyssnar även han på musik emellanåt.

 
1 kommentar

Publicerat av på 17 februari 2013 i Uncategorized

 

Ett svar till “Rivers and streams

  1. Marie

    18 februari 2013 at 19:45

    Knäproblem verkar gå i släkten😦
    Jag har idag, som alla andra dagar, halkat än en gång på isen och landat på mitt vänstra knä… det verkar vara mitt ”landa-på-knä”. Ajajaj!

     

Kommentera

