RSS

Man är fri, så ensam man någonsin kan bli.

28 Feb

Varför blir jag alltid sjuk numera? Under första året jag bodde i Göteborg var jag knappt riktigt sjuk en enda gång. Bara någon gång och inte så himla farligt. Nu har jag under ganska kort tid varit sjuk lite fram och tillbaka. Under hela tågluffen och sen säkert en gång i månaden efter det. Jätteskumt, faktiskt.

Har i alla fall suttit och jobbat med diverse saker under dessa dagar ändå. Dels har jag ju tvingats planera upp lektioner åt de lärare som ska hoppa in för både mig och hon jag jobbar för, sen har jag sökt sommarjobb på hotellet Julija jobbar på och sen försökt plugga. Men febern gör en ju lite borta och yr, så hur resultaten av dessa saker ser ut vet jag inte än på ett par dagar.

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på Mattias Alkberg. Sjukt bra musiker ändå. Vore ju lite av drömmen att få hans karriär. Musiker och musikskribent på en lagom stor tidning. Gött. Nej, ni. En ska sova mycket när febern är påtaglig, har jag hört, så nu ska jag försöka somna. Skickar med er en Alkberg-låt!

Mattias Alkberg.
Klicka på bilden för att höra låten!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 februari 2013 i Uncategorized

 

Kommentera

