RSS

Men jag lever

09 Apr

Hej vänner!

Länge sedan jag begagnade denna bloggfunktion nu. Livet har ju den egendomliga egenskapen att det snurrar på i samma takt dag för dag, timme för timme. Ibland hinner en med allt, ibland inget. Just nu hör till den senare. Det är lite som att bara grejen att finnas som människa med allt vad det innebär upptar så mycket kraft att det mesta andra får stå åt sidan.

Idag fick jag en liten panikkänsla när jag kom på att det bara är en vecka till sista anmälningsdag till högskolan. Desperat kollade jag igenom kurser osv. Om jag lyckas greja matte c blir det ju nån ekonomi. Annars någon offentlig förvaltning-kurs eller nåt i den stilen. Hursomhelst fick jag ångest inför det också och tänkte att jag skulle utnyttja mina två folkhögskoleår till nåt vettigt och helt enkelt utbilda mig till kantor. Kan en spela en handfull instrument (sträng, klaviatur och rytm) rätt bra och jobbar lite ytterligare på sången bör det väl gå att komma in på nån skola här i närheten? Icke! Det enda som fanns som alternativ i regionen var Folkhögskolan i Hjo (!) och den krävde att den sökande skulle kunna spela oförberett efter notblad vid intagsprovet. NOTER!! Böh. Så det blir inget av den idén heller, med andra ord.

Nej, det jag skulle behöva nu är att få skita i detta med högskolepluggande ett tag. Att ständigt ha dåligt samvete för att jag aldrig pluggat tillräckligt (även om jag gjort det kan jag ju plugga ännu mer) är inte bra för mig. Tänk att få jobba ett par år, bara. Det vore fantastiskt skönt. Nåväl. Ska sluta klaga nu.

I alla fall har ju Lullen varit här och det var awesome! Isak flyttade in alldeles dagen innan och sen hängde jag och Lullen runt en massa medan han bara jobbade och jobbade. Vi var på museum, åkte ut till Brännö och fikade en massa.

Jag visade Göteborg från dess bästa sidor.

Jag visade Göteborg från dess bästa sidor.

Vi åkte även ut till skärgården och blåste nästan omkull.

Vi åkte även ut till skärgården och blåste nästan omkull.

Sen åkte Lullen hem och jag övergick till att göra musik med tveksam kvalitet.

Sen åkte Lullen hem och jag övergick till att göra musik av tveksam kvalitet.

Så till sist en liten låt som jag kommit att identifiera mig med lite på sistone. Nu är klockan efter tre och jag ska försöka sova någon jäkla gång. God natt på er!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 09 april 2013 i Uncategorized

 

3 svar till “Men jag lever

  1. Linda

    09 april 2013 at 06:50

    Hörrö ungen minns du att jag en gång i tiden försökte övertala dig att bli kantor? var väl inte en så dum idé ändå då😉
    Och sen har du helt rätt i att det var awsome när jag hängde nere hos dig ;D

     
  2. Linda

    09 april 2013 at 07:13

    Ja ett år med bara vanligt jobb skulle nog göra dig gott, vila pluggnerven lite. Du får ta dig en funderare om du kommer på något bra. Kram från mamma

     
  3. Marie

    10 april 2013 at 16:08

    know that feeling. Snart kommer nog paniken att ha ”slösat bort” allt CSN innan man är färdig också:/
    Det finns för mycket att välja på!

     

Kommentera

