RSS

Let’s start over my love

22 Apr

Våren är kommen, solen gästar jorden allt längre på dagarna och värmen påminner mig åter om att sommaren snart är kommen även den. Det är ta mig tusan på tiden! Här har jag redan lyssnat på min vårplaylist så pass att jag är less på den. Men snart blommar körsbärsträden på Göteborgs gator och vattnet börjar porla under Poseidon och då är det helt okej att ha gjort sig en ny playlist med sommartema. Bara jag kommer på något bra namn. ”Vår i väst, icke iklädd väst” är ju onekligen svårslaget. Förslag, någon?

Annars har jag precis överlevt en riktigt bra helg. Två sådana i rad nu! Den lilla positiva grejen med att vara en sådan där töntig och känslig kille som ofta har nedåtperioder är att en har lika många uppåtperioder, sådana där perioder som bara känns som allt äntligen rullar på som det ska igen. Då det går att fokusera på att leva. En liten sådan period har jag haft nu. Förra helgen bestod av öl och fotboll, denna av öl och politik. Inte samtidigt, givetvis. I veckan var Markus på besök och Stefan gjorde oss alla sällskap i helgen. Samtidigt var Linnea och Fredrik i Göteborg och jag hade en heldag med representantskapet i Frista utanför Borås, så det blev en gnutta hektiskt att hinna med allt. Men kul var det!

Sen är det ju dags att söka till skolor också! Har ju verkligen försökt att kunna läsa matte c innan 20 juni (då resultaten ska vara inne), men kommer inte lyckas. Ingen företags- eller nationalekonomi, alltså. Men nu är ju också den tiden på året då jag alltid får märkliga/idiotiska/roliga idéer. Därför fick jag även detta år ett infall. Kantor blev det denna gång. Men tyvärr var en tvungen att kunna noter som ett rinnande vatten redan vid intagsprovet. Jag kan inte noter som ett rinnande vatten. Inte som ett stillastående vatten eller. Inte ens is. Möjligen dimma eller duggregn. Ingen sökning för mig alltså. Verkar som att det istället blir Offentlig förvaltning som jag ska läsa. Alltid nåt!

Rubriken då, var har jag snott den? Jo, dagens musikaliska inslag är från min ständiga inspirationskälla och idol Anna Ternheim. Få musiker har inspirerat mig som henne och få musiker har stannat i mina playlists så länge som hon. Här kommer en visa från hennes senaste skiva The night visitor, hennes hittills bästa skiva. Håll till godo!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 22 april 2013 i Uncategorized

 

3 svar till “Let’s start over my love

  1. Johnny Näsström

    22 april 2013 at 07:59

    Du är ju så jävla sympatisk bara. Ärligt alltså.

     
  2. stinapigan

    22 april 2013 at 08:09

    Det blir nog bra så Kotten. Kör på!

     
  3. Marie

    22 april 2013 at 08:57

    Som mor säger, det blir nog bra det!
    Du får försöka läsa in matte C innan nästa termin.

     

Kommentera

