RSS

Minns du när du sa till mig

09 Maj

Då har en jobbat ett par dagar igen. Jag har svårt att se hur jag skulle kunna lämna den där skolan, egentligen. En riktigt bra arbetsplats, faktiskt. Hoppas verkligen jag får jobba vidare där. Det enda negativa är väl i så fall just pendlingsavståndet, men jag gillar på nåt sätt pendlarlivet och de där timmarna på tåg, buss och/eller spårvagn. Att sitta och lyssna på musik. Läsa. Fundera. många märkliga tankar slår mig.

Tankar slår mig även som jag är övertygad att någon annan planerat i min hjärna. Exempelvis:
* Jag kanske skulle satsa på några mattekurser ändå?
* Jag kanske skulle satsa på att lära mig tyska ändå?
* Ernst är ju mysig!
* Men kärnkraft.. hur farligt kan uran vara egentligen?
* Det lyssnas för lite på Bo Kaspers i det här landet.
* Kanske skulle man investera i ett badmintonracket för 1000 spänn?
* Jag bör äta mer morötter. Rotfrukt är ju gott ändå!

Dagens rubrik kommer alltså ifrån denna låt:
Spegelblanka – Magnus Ekelund (länk)

Nu kommer de senaste dagarna i bilder!

Våren tog sig till Vårväderstorget i helgen.

Våren tog sig till Vårväderstorget i Biskopsgården i helgen.

Skärmavbild 2013-05-09 kl. 00.50.23

Jag, Isak och Parkman letade oss till Ullevi för att titta på derbyt i måndags.

Sommaren letar s

Sommaren letade sig till Järntorget igår.

Jag botaniserade lite i Humanistiska institutionen på jobbet.

Jag botaniserade lite i Humanistiska institutionen på jobbet idag.

Sen körde jag lite för hårt mot Isak. Men han vann ändå. :(

Sen körde jag lite för hårt mot Isak. Men han vann ändå.😦

 
2 kommentarer

Publicerat av på 09 maj 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Minns du när du sa till mig

  1. Linda

    09 maj 2013 at 07:34

    Känner igen det där. Pendling är farligt!

     
  2. Marie

    10 maj 2013 at 17:17

    What the hell ungen. Dåliga tankar!

     

Kommentera

