RSS

I natt har Gud skonat Hisingen, men kärlek skonar ingen

12 Maj

Ledig dag som blev fotbollsdag som blev sjukdag som blev tvättdag. Eventuellt picknickdag sedan. Har haft några dagar nu som har varit rätt chill och bara legat i soffan och tittat på Doctor Who, spelat lite NHL med Isak osv. Dock började det hela lite sämre.

På torsdagen lunchade jag med Anna, vilket i vanlig ordning var trevligt med diskussioner om läroplaner och betygsättning. Sedan letade vi skor åt mig och känning åt Amanda som slöt upp. En vinglas på fancy vinställe och ett par öl på andra lång senare började jag fundera. ”Vad i hela friden är det som händer imorgon? Någonting är det.” Jag kom inte på vad det var och Ida dök upp, så det blev ett par öl till.

Vid uppvaknandet dagen därpå (klockan nio, kanske) kom jag fortfarande inte på vad det var. Sliten från den sena kvällen beslöt jag mig därför att ta en titt på regionens årsredovisning och skumma igenom lite måluppfyllelser och bokslut. Strax över tio ringer ett nummer jag inte känner igen. Kallsvetten rinner längs ryggen, paniken når pannloben och händerna styr mig inte till att svara utan att börja söka efter numret på hitta.se.

Aha. Min chef på hotellet. Justja. Vi skulle ju träffas nu. I Mölndal.

Jag springer ut, ringer upp och ber om ursäkt. Är där på typ 40 minuter och ber om ursäkt igen. Inte det bästa sättet att inleda sitt sommarjobbande. Men jag tror det blev bra ändå. Vi kollade igenom mitt schema och gick igenom lite detaljer inför sommaren och hon var trevlig och glad, så jag tror inte hon blev alltför sur.

Hur kunde då detta hända? Jo, förra fredagen hade jag och tidigare omnämnd chef en konversaton där vi diskuterade när vi skulle ses. Jag föreslog en tid som jag visste skulle fungera för oss båda, men inte förrän på måndagen fick jag ett mail där hon sa okej. Ingen fara med det, naturligtvis, men jag trodde då att jag redan hade skrivit in det i min kalender. Så när jag fick mailet och läste det (säkert ute på vift någonstans) var det bara att läsa och nicka. Utan att skriva upp det någonstans. Illa illa. Nåväl.

För övrigt vill jag fortsätta den där Tankar som slår mig i kollektivtrafiken-listan med följande:

* Kanske jag skulle börja med lchf?
* Kanske jag skulle flytta till Estland och jobba på bemanningsföretag?
* Kanske jag skulle investera i ett klockspel?
* Kanske jag skulle flytta till Hallsberg och bli lokförare? (Favorit i repris)
* Kanske jag skulle investera i gångstavar?
* Kanske jag skulle flytta hem till Övik och arbeta inom äldreomsorgen?
* Kanske jag skulle flytta hem till Övik och arbeta på högstadieskola?
* Kanske jag skulle sluta fundera så förbannat mycket!?

Det blir två Håkan-låtar idag! Eftersom titellåten bara finns på spottan och inte på tuben, så fick det bli så.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 maj 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “I natt har Gud skonat Hisingen, men kärlek skonar ingen

  1. Mats

    12 maj 2013 at 13:21

    Kan tänka mig att en viss storasyster boendes i Umeå känner igen skärgårdsmiljön i början av filmen..?

     
  2. Marie

    12 maj 2013 at 14:58

    Klant :p

     

Kommentera

