RSS

Säger rätt saker men jag menar fel

27 Maj

Idag har jag varit en fruktansvärt duktig Mats. Stortvättat, sorterat bort kläder och sett över om något bör köpas in för sommaren. Sen har jag pluggat en massa, jobbat bort en massa, gratulerat mor på mors dag och sett på fotboll. Bra dag på något sätt.

Imorgon jobbar jag min sista riktiga jobbdag på skolan. Har ju fått höra nu att jag inte får förlängt på skolan, trots att jag tidigare hört att några kurser var aktuella och då ”hotade” jag med att om jag får ett annat jobb kan jag ju inte hoppa in och vikariera. Rektorn erkände att det ju skulle bli ett stort problem och att de skulle kolla på det. Men troligen inget alls. Känns väldigt melankoliskt, på något sätt. Sade adjö till min och Ewas naturklass i fredags och säger adjö till min BF-klass imorgon. Lite sorgligt är det allt.

Men framtiden då, den förargerliga? Jag kommer nog att jobba till hösten. Det står mig alltmer säkert och det känns lite läskigt. För första gången på 16(!!) år ska jag alltså inte plugga. Shit. Skönt ska det bli, för psyke och sömn och mage och ekonomi. Men ändå. Jag vet ju inte alls hur det blir. Nåja. Det blir nog bra.

Skickar med lite jazz och lite Alkberg ikväll. Godnatt, kära ni!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 maj 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Säger rätt saker men jag menar fel

  1. stinapigan

    27 maj 2013 at 08:52

    Ja Kotten, det kommer alldeles säkert att ordna sig. Säkert kommer det att dyka upp något och du får helt nya uppslag och infallsvinklar. Men det kan också kännas lite jobbigt att inte veta, det förstår jag. Vad duktig och kreativ du verkar som fixat så mycket hemma. Känns kanske skönt astt ha tid och orka städa upp i alla gömslen.

     
  2. Jompe2

    27 maj 2013 at 13:57

    Jävligt lustig grej:

    Snarlikt.

    På den skivan finns även en version av Mitt smutsiga blod…

     

Kommentera

