RSS

Like a bird without a song

08 Jun

Nu var jag på väg att skriva ”Hej, bloggen!”, men jag ska hålla mig borta från alla sådana tendenser så gott jag kan.

På senare tid har jag slutat ett jobb, börjat ett annat och idag slutat skolan. Dygnsrytmen är jätteskum när man jobbar natt, men det går förvånansvärt bra, ändå. Jag har också pluggat en massa och spelat en massa gitarr. Johnny och jag har ju en liten samling låtar (album, typ?) som ska komma ut inom kort, så vi sitter och grejar med det sista på den. Det tar ju lite tid då vi har och haft annat för oss. Vad är då detta som upptagit min tid från bloggandet och musicerandets ädla konst? Låt oss ta det i bilder, vetja! (Nu svarar ni ”ja! kul!) Vi börjar med förra veckan och arbetar oss framåt!

Sista jobbdagen på Ållebergsgymnsiet. Skrev under betygen och lämnade in.

Sista jobbdagen på Ållebergsgymnsiet. Skrev under betygen och lämnade in. Lite ledsamt. Vad ska det bli av mig nu? (Förresten upptäcker jag nu att jag måste öva lite på min underskrift, utifall att en skulle bli känd!)

Efter betygsättningen hamnade jag på after work på Ewas balkong. Otroligt gemytligt. När tåget hem passerade Vårgårda gick solen ned.

Efter betygsättningen hamnade jag på mat och vin på Ewas balkong, diskuterandes politik, pedagogik och livet i stort. Otroligt gemytligt! När tåget hem passerade Vårgårda gick solen ned.

Ida hade avskedsfest då hon flyttar tillbaka til Finland. Här spelar hon och Erik fina låtar.

Ida hade avskedsfest då hon flyttar tillbaka till Finland. Väldigt sorgligt, indeed, men här spelar hon och Erik en massa fin musik på sina fioler, så att vi skulle hålla oss vid gott mod. Det fungerade bra!

Jag sökte praktikplats i Bryssel för höstterminen. Lär inte få det, men en vet aldrig!

I sista stund sökte jag praktikplats i Bryssel för höstterminen. Lär inte få det, men värt att söka! Skulle nog passa mig ändå.

Soluppgång utanför fönstret på jobbet. Åby travbana i bakgrunden!

Soluppgång utanför fönstret på jobbet. Åby travbana i bakgrunden!

 

Nattens soundtrack! Jag vet att jag lagt upp den förr, men den är så fin!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 08 juni 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Like a bird without a song

  1. Marie

    08 juni 2013 at 12:58

    Spännande med förändring!

     
  2. stinapigan

    09 juni 2013 at 20:49

    Vilka underbara solbilder. Du är expert på att ta sådana bilder har jag märkt. Ja du måste lära dig skriva snyggare underskrift. Träna in nån cool variant och håll dig till den. Låt det gärna gå att se att det står Mats Berglund, fast lite personligt med snits. Kram och lycka till.

     

Kommentera

