RSS

These things have always been the same

14 Jun

Är åter vaken en tidig morgon och väntar på att somna. För en gångs skull faktiskt inte pga ofrivillig sömnlöshet, utan denna gång är det faktiskt helt planerat. Lite osis, ändå. Att jobba natt och vänja sig att gå och lägga sig strax över åtta på morgonen. Sen en morgon börjar nämndmötet 8.30 och kvällen efter ska jag jobba natt. Vad gör man? Jo, stannar uppe hela dagen innan mötet, sover några timmar innan mötet och stannar vaken hela natten för att vänta tillbaka på dygnet. Egentligen förlorar jag ju en nattsömn sammanlagt, meneh. Smällar man får ta.

Mötet var faktiskt väldigt bra. Det är ju sjukt kul att lära sig dessa frågor och bara att få vara med i sammanhanget. Sen åkte vi på studiebesök på Lundby närsjukhus, som ju ligger typ här där jag bor. Måhända är jag lite borta, men det tar ett tag att lära sig grejer. Plus att jag ofta är tyst i politiska sammanhang om jag inte har något speciellt att säga. Det finns på tok för många (speciellt män) som pratar bara för pratandets skull och tar tid från de som kanske vill säga viktigare saker. Säger samma saker som andra redan sagt och har låånga utläggningar. Herregud. Om ni vill hålla låda: skaffa er en blogg som oss andra. ”Jag sätt mä på en stol å håll käften ja, de är inte nått mer me de inte”, som Hans-Erik säger. Har döpt en låt på min och Johnnys album efter den sketchen, förresten! ”Jag går och lägger mig nu” heter den. Snart får ni höra!

Ligger nu och lyssnar på Dire straits med regnet mot balkongen i bakgrunden. Funderar över vad det ska bli av livet. Har kollat jobb och lägenhet för hösten, om det är så att det skulle behövas. Riktigt svårt. Har funderat på att söka lärartjänst på Gårdstensskolan eller folkhögskolan i Backa. Gårdsten är ju en skola som har svårt att rekrytera lärare då det utpekats som en problemskola och folkhögskolan tror jag skulle kunna uppskatta mitt engagemang och person. Nåväl. På något sätt löser det sig väl alltid! Som Herr Knopfler säger: Why worry?

Ung herre väntar på sitt kollektiva färdmedel i Mölndal.

Ung herre väntar på sitt kollektiva färdmedel i Mölndal.

 
1 kommentar

Publicerat av på 14 juni 2013 i Uncategorized

 

Ett svar till “These things have always been the same

  1. Linda

    14 juni 2013 at 19:07

    Håller med dig, why worry. Lyckatillkram från din mamma

     

Kommentera

