RSS

02 Jul

I precis detta nu rullar jag ifrån Stockholm central och påbörjar därmed sista delen av resan hem till Blöteborg. Det är nästan lite alarmerande att en numera inte bara blivit van vid denna nio-tiotimmarsresa, utan tillochmed börjat tänka på den som att ”det är ju inte så farligt”, bara för att bli sjukt rastlös och frustrerad, sittandes på Sundsvall Central under halvtimmesbytet där. På väg hem nu sitter jag tillsammans med alla vita män i övre medelåldern i förstaklass, eftersom SJ ville ge mig en massa rabatt här. Känner mig rätt malplacerad, må jag säga.

Själva veckan som varit, vilken väl får kallas min semester under sommaren, har varit väldigt fin och trevlig. Den började med ett par dagar hos pappa och Carina uppe i Rössjö. Det är ju verkligen fint där, och med alla renoveringar och dylikt så är ju huset både mysigt och håller en god standard. Vi grillade och snackade och promenerade till och med lite.

Sen åkte jag till mammas torp en tur för att hinna träffa min moster, som också heter Carina, och grilla lite parisare, dricka lite öl och prata om allt möjligt. Väldigt många år sen jag träffade henne, så det var riktigt kul också! Efter detta åkte jag upp till syster Linda i Umeå och hade lite firande av hennes födelsedag och att hon och Christoffer flyttat till lägenhet där. Lite spelande av nördspel och tittande på Klungan blev det, samt en snabb fika med Ottilia.

Efter detta åkte jag tillbaka till Övik för att hänga med Johnny och Kajsa och spela in lite grejer till ett par låtar vi håller på att bygga. Det blev dock mer av snacka, spela kubb och dricka folköl, men det är knappast något jag sörjer. Sen tillbaka till mammas torp en till snabb tur för lite film och mat. Sen började denna eviga resa: Ullånger-Kramfors-Sundsvall-Söderhamn-Stockholm-Göteborg. Ja, herregud.

Pappa och Zeb spanar.

Pappa och Zeb spanar.

Lite Ångermanländska vidder.

Lite Ångermanländska vidder.

Johnny jobbar i Fröstdal.

Johnny jobbar i Fröstdal.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 02 juli 2013 i Uncategorized

 

4 svar till “

  1. Marie

    02 juli 2013 at 16:03

    Få byten :p
    Är du ledsen för att du inte fick träffa Sprill under resan?:/

     
    • Mats

      02 juli 2013 at 17:33

      Ja, himla Sprill som bara huserar uppe i Näsåkerskogarna!

       
  2. Linda

    08 juli 2013 at 21:01

    Fin bild på blomsterängen, undrar bara vad det är för sorts blommor. Ser så orange ut.

     
  3. Linda

    08 juli 2013 at 21:02

    Kommentaren var från mig, mamma och inte Linda.

     

Kommentera

