RSS

Liberals are giving me a nerve itch

10 Aug

Hej! Jag har ju varit på way out west, hörni! Fick faktiskt ett önskemål om att lägga upp bilder, så det är väl så det får bli I guess. Inte mig emot. Hämtar dock bilderna från min egen instagram, därav hipstereffekterna på bilderna. Några lite suddiga eftersom jag zoomade in digitalt på plats.

Skärmavbild 2013-08-10 kl. 22.32.22

Köpte biljetten i förra helgen! Då var det tydligen ca 20 000 biljetter sålda.
Lär ha hamnat på ca 25 000 sammanlagt.

Skärmavbild 2013-08-10 kl. 22.32.05

Jag och dessa sossar värmde upp Slottskogen lite med volleyboll och öl.
Det slutade dock med att mitt ben gjorde ont.😦

Skärmavbild 2013-08-10 kl. 22.32.34

Jobbade en natt. Här: takskylten under min lunchrast utomhus vid halv två-tiden.

Skärmavbild 2013-08-10 kl. 22.31.49

Efter en förmiddag av sömn och kväll av styrelsemöte hos mig, åkte jag och hämtade ut mitt band.
Sen iväg till Hisingen igen…

För att se Mattias Alkbergs Begravning! Sjukt bra konsert med alla bra låtar utom Aldrig mera skog. Norrbotten levererar! <3

…för att möta upp Erika och se Mattias Alkbergs Begravning. Fantastiskt bra konsert med nästan alla bra låtar. Så skönt att allt löste sig så jag fick se den.
Skulle lätt betala hela festivalbiljetten för bara detta. Norrbotten levererar!

Vi stannade kvar för att se Shout out loud också. rätt grymt band det med, måste jag erkänna.

Vi stannade kvar för att se Shout out louds också. Rätt bra, måste jag erkänna. Det visade sig dock att bussar och vagnar slutat gå för natten, så vi bestämde oss för att promenera hem.
Det är ju bara 1,3 mil mitt i natten, liksom…

Sen visade det sig att bussar och vagnar slutat gå för natten, så vi bestämde oss för att promenera hem. Här utsikt över Lundby då jag precis sagt hejdå till Erika i Länsmans/Biskopsgården och styrde kosan hem till mig. Efter 2 timmar och 30 minuter träffade jag på en spårvagn utanför mig. Men lite motion har väl ingen dött av. Utom min fot som värkte rätt ordentligt.

Här utsikt över Lundby då jag precis sagt hejdå till Erika i Länsmans/Biskopsgården och styrde kosan hem till mig. När jag efter 2,5 h kom fram träffade jag på en vagn. Men lite motion har väl ingen dött av. …utom min fot som värkte rätt ordentligt.

Skärmavbild 2013-08-10 kl. 22.30.56

Här ser vi Rodriguez och käkar soyaburgare under ett träd i ölområdet.
Way out west är ju helt vegetariskt och har både Trocadero och norrländskt öl-monopol i området då de bara serverar Norrlands Guld. Rodriguez var dock sådär.

Grimes spelade och var allmänt awesome. Hon är så himla häftig! Här en viedo från hennes spelning som nån har lagt upp: http://www.youtube.com/watch?v=ZzE5zf4U_vM

Grimes spelade och var allmänt awesome. Hon är så himla häftig! Här en video från hennes spelning som nån har lagt upp: http://www.youtube.com/watch?v=ZzE5zf4U_vM

Sen sprang vi iväg för att se Håkan. Han måste ju vara Sveriges bästa live-artist. Här en video från hans första låt för spelningen: http://www.youtube.com/watch?v=s8sNF0Ldfjo

Sen sprang vi iväg för att se Håkan. Han måste ju vara Sveriges bästa live-artist.
Här en video från hans första låt för spelningen från nån som hade en extremt bra plats: http://www.youtube.com/watch?v=s8sNF0Ldfjo

Nästa band blev The Knife. En jättehäftig show med dansare och grejer. Rubriken är från denna låt: http://www.youtube.com/watch?v=bjQOZRhgwZk

Nästa band blev The Knife. En jättehäftig show med dansare och rekvisita och grejer. Rubriken är från denna låt, videon från en annan konsert: http://www.youtube.com/watch?v=bjQOZRhgwZk

Sen var tanken att vi skulle se Makthaverskan på Jazzhuset, men det var så lång kö att det var osäkert om vi skulle få se en enda minut, så jag gav upp och vilade mitt ben istället. Här är inte mitt ben, men väl min arm.

Sen var tanken att vi skulle se Makthaverskan på Jazzhuset, men det var så lång kö att det var osäkert om vi skulle få se en enda minut, så jag gav upp och vilade mitt ben istället.
Här är inte mitt ben, men väl min arm.

Just mitt ben ställde ju till det, så det blev bara en hel konsert jag såg idag. Goat heter de och kommer från Norrbotten de med. Jätteskumma, men bra!

Just mitt ben ställde ju till det, så det blev bara en hel konsert jag såg idag. Goat heter de och kommer från Norrbotten de med. Jätteskumma, men bra!

Hej! På det stora hela en bra festival. Såg nästan allt jag ville se och det var värt. Nu ska jag bara chilla och vila benet inför att jobba till veckan.

På det stora hela en bra festival. Såg nästan allt jag ville se och det var värt. Nu ska jag bara chilla och vila benet inför att jobba till veckan. Hejdå!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 10 augusti 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Liberals are giving me a nerve itch

  1. Marie

    11 augusti 2013 at 09:33

    Klantungen! :p

     
  2. Linda

    12 augusti 2013 at 01:44

    Oj vilka coola bilder. Häftiga färger och effekter. Vad roligt att det blev en lyckad helg för dig.
    Kramoch hälsningar från Mamma

     

Kommentera

