RSS

The sun is the same in a relative way but you’re older

03 Sep

TIll att börja med: tack för hjälpen i förra inlägget! Det var mycket riktigt Cykelögren jag hade i åtanke där i bakhuvudet.

Sen lite nyheter: jag fick ju jobb på Isaks gamla jobb och började glad i hågen. Lite märklig arbetsplats på många sätt, men tänker att det säkert funkar några månader. Ska dock ge mycket dåliga nyheter här. Min rygg är helt åt skogen. I och med att vi inte har några hjälpmedel i lyftmomenten (vilka förekommer väldigt ofta och länge) blir belastningen väldigt tung. Jag pratade med sjuksköterskan som kommer dit på morgonkvisten idag om detta och hon bad mig kolla upp det ordentligt. För i vissa fall kan man få så i början om man är ovan vid sådana lyft, men att kroppen är inte byggd för den typ av belastning man får i de lyft vi gör och att det lika gärna kan vara så att ryggen skadas ordentligt av det. Men vi ska kolla på det mer imorgon.

Dock lite bättre nyheter: Den av tentorna jag var liiiite orolig att inte ha klarat har jag nu fått ett registrerat g på, så det känns ju bra att göra någonting rätt i alla fall. Tydligen en poäng ifrån vg denna gång, vilket är ett rätt bra betyg för att ha pluggat inför en salstenta samtidigt. Salstentan är jag rätt säker att jag får vg på i alla fall. Nåväl, fortfarande en mindre grej som ska in innan jag är helt klar! Men om det går vägen kan jag ju börja plugga igen redan i början av november. Jag har ju fått en del jobb i augusti och september om jag skulle behöva sluta det här jobbet, så jag klarar mig ju rent ekonomiskt till dess. Ska också helt ärligt säga att det vore skönt att slippa allt det märkliga och psykiskt tärande på den där arbetsplatsen, men just nu skulle jag önska att ryggen bara skärpte sig så att jag kunde stå ut några dagar i veckan och veta att jag får ihop slantar till hyra och mat.

Nåväl, här kommer en klassiker.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 03 september 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “The sun is the same in a relative way but you’re older

  1. Linda

    05 september 2013 at 20:29

    Ungen! Jag missar alltid dina samtal eller kan inte prata när du ringer! Dåligt! Tänkte ringa dig idag men då ringde marie o pratade i 1,5 timmar så jag hann inte😛

     
  2. Linda

    10 september 2013 at 08:20

    Roligt att jag kunde komma med information om cykelögren. Skönt att allt löser sig med tentor och arbete. Man får försöka att inte planera för långt i framtiden utan det räcker med att oroa sig för en dag i taget. Lycka till med allt. Kram från din mamma.

     

Kommentera

