RSS

Det har kommit med åren

24 Okt

Så blev det natt igen. Var onekligen länge sedan jag var vaken så här sent en veckodag. Då jag normalt sett kliver upp vid 5-6 fem dagar i veckan och 7-8 på helgerna, då är det inte ofta sömnen kommer efter två på natten såvida det inte är något speciellt i görningen. Det vore fel att säga att det är nåt speciellt i görningen ikväll, men imorgon ska jag jobba natt på hotellet. Lite jobbigt att hålla sig vaken efter ett nämndsammanträde, men det funkar.

Det är ju färdigjobbat på skolan och jag hoppas nu på det bästa vad gäller hotellet och de enstaka dagarna på skolan. Inte för att jag kommer stå utan pengar, men det vore skönt att ha sitt helt på det torra ändå. Fast hotellet, skolan och arvoden bör nog kunna knåpa ihop hyran som ska betalas sista december också. Sen ska jag ju plugga igen, är det tänkt. Hoppas bara att jag kan hoppa på denna förbaskade samhällskunskap i Karlstad nu, bara. När jag fått jobba som lärare på riktigt, på heltid och med egen planering har jag ju upptäckt hur intressant och kul det egentligen är. Jag är en väldigt bra lärare och gymnasieskolan är en väldigt bra arbetsplats.

Sen har ju jag och Lovisa hittat en lägenhet! Som det verkar kommer vi att få en lägenhet på Friskväderstorget. Bara vi kan visa upp bevis på att vi har inkomster så ska vi få den. Förstahandskontrakt på en kommunalbolagsägd trea på Hisingen. Precis som vi önskat! Helt okej hyra, dessutom. Så jag håller mina tummar och skriver ut mina lönebesked och anställningsbevis att visa upp om en vecka vid kontraktskrivningen.

I övrigt ska det faktiskt bli lite skönt att inte ha hela nästa vecka uppbokad. Det är ju några grejer som ska göras: en sväng till Falköping, ett par politiska möten och kontraktskrivningen, men det blir ju bara två heldagar. Annars finns det gott om tid att hämta andan ett tag och få vara lite kreativ igen. Kanske ta ett par dagar till att bara skriva musik. Som en riktig musiker: fokusera på det. Jag har ju fortfarande en liten dröm på det området. En dröm jag när likt en Pelargon: att åka själv på en snabb Tysklandsresa. Tågluffa Tyskland runt med gitarr och skrivblock. Skriva musik, ta det lugnt och bara rå om mig själv.

Nåväl, snart kan jag inte längre hålla emot ögonlockens anarki. Skickar med en bild jag tog från Ramberget härom kvällen och låten som titeln är snodd ifrån.

Utsikt från Ramberget. Det runda och lila är alltså Göteborgshjulet på Liseberg. :)

Utsikt från Ramberget. Det runda och lila är alltså Göteborgshjulet på Liseberg.🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 24 oktober 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Det har kommit med åren

  1. Marie

    24 oktober 2013 at 09:38

    Schyrre med en trea!

     
  2. Linda

    24 oktober 2013 at 10:19

    Vilket vackert foto, över stan. Kan bli coolt som omslag till din kommande cd-skiva. Jag vill följa med på tysklandsresan, jag lovar vara tyst och snäll. Kram och ha det lugnt nu och skönt ett tag. Det behöver du nog. Mamma.

     

Kommentera

