RSS

I wanted you to feel the same

07 Nov

Yo, typ.

Idag har jag varit väldigt produktiv. Så nu sitter jag här med ett glas whisky och andas ut. Vad har jag då gjort som gör att jag förtjänar detta livets vatten mot mitt gomsegel? Jo! Jag har fixat bredband och tv till nya lägisen. Vi kommer att ha BBC som det verkar (= win!) och lika snabbt bredband som här (100mbit/s) så det kommer blir fett. Jag har dessutom ringt csn och fått reda på att det inte kommer bli några problem för mig att få studiemedel nästkommande termin. Huruvida jag kommer att få gå kursen jag sökt har dock inte vhs något bra svar på. Vi får vänta tills en handläggare tittat på det hela, sägs det. Nåväl.

Nu är jag alltså hemma från att ha provat på ett till nytt pass på jobbet. En stor whisky förtjänar jag allt, inte minst efter detta pass. Gick en kväll ikväll och det var rätt mycket att stå i, får jag säga. Men det gick bra. Känns kul att få lära sig alla pass, så man får känna sig lite duktig och kunna grejer i slutändan. Troligen betyder det att jag får jobba mer också.

Imorgon ska jag plugga inför tentan på fredag. Det är en liten tenta, men all litteratur är ny jämfört med när jag läste kursen, så det blir en del att läsa, kan jag lova. På lördag ska jag sedan iväg på repskapet och försöka övertyga folk att vi behöver ett landsbygdspolitiskt program för Västra Götaland. Säger de ja så kommer jag nog få sitta med att skriva det, och det skulle vara sjukt kul! Sen efter det ska jag iväg på manifestation till minnet av kristallnatten. I år är det två fackeltåg i Götet. Ett vänstertåg med v och allt vänster om oss, samt ett opolitiskt tåg med alla andra. Jag gillar inte tanken på att dela tåg med kommunistiska partiet och deras budskap, så jag kommer att gå i det opolitiska. Känns mer rätt, liksom.

Litet citat från låten som rubriken är tagen ifrån kommer nedan. Har inget att göra med nåt i inlägget, men tycker om det ändå.

I sometimes got so tired of our game
I wanted you to feel the same
And did i say i liked you on the plane?
I wanted you you to feel the same

I wanted you you to feel the same

It breaks my heart to say that when i was in pain
I wanted you to feel the same
But nothing gets you really
It’s a shame
I can’t believe you didn’t feel a thing

I wanted you you to feel the same

 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 07 november 2013 i Uncategorized

 

3 svar till “I wanted you to feel the same

  1. Linda

    07 november 2013 at 08:09

    Åh Radio dep.t!❤

     
  2. Marie

    07 november 2013 at 11:52

    Meh, på min sida på antagningen står det ”Behörig” eller ”behörig med vilkor”. Även på kursen jag söker utanför programmet.. hm. Då borde det dyka upp hos dig när som helst!

     
  3. Linda

    10 november 2013 at 15:13

    Vad duktig du är, bra att träna på alla pass. Du gör rätt i att gå i opolitiska tåget, skulle jag gjort också. Roligt att du har flyt. Kul att planera för lägenheten. Ska bli spännande att komma och inspektera. Kram från din mamma

     

Kommentera

