RSS

Hunting by the rivers, through the streets every corner

10 Nov

Det finns vissa band som liksom alltid finns där. I närheten. Ständigt dyker upp, ständigt känns som ett bra band, men som en aldrig riktigt lyssnat på. Sådär på riktigt. Ett sådant band för mig är Joy Division. Idag har jag nog lyssnat igenom varje skiva med dem. Till ikea och hem igen, till stan för att träffa folk, till coop för att handla, hem med varor. Hela tiden med Ian Curtis melankoliska röst ömsom smetandes, ömsom smekandes över mina trumhinnor.

Men en fin dag har det varit. En fin helg och vecka, för den delen! Jag tänkte ta den i bilder och upptäcker nu att jag verkligen uppskattar att fotografera. Vet inte om jag är så bra på det, men det är väldigt väldigt kul att hålla på med. Kanske vore det inte en så dum tanke som jag tror att söka Foto och dokumentation om jag inte skulle få plugga samhällskunskapen? Hm. Hur som helst kommer här veckan som gått; i bilder!

Hösten i sin fulla prakt.

Hösten i sin fulla prakt.

Jobba på Ibis!

Jobba på Ibis!

 

Jag inskaffade en chokladadventskalender! Dansk är den dessutom...

Jag inskaffade en chokladadventskalender! Dansk är den dessutom…

Oscar Fredriks kyrka är så fin!

Oscar Fredriks kyrka är så fin!

 

Adressändrat har jag gjort!

Adressändrat har jag gjort!

Igår demonstrerade vi mot fascism! (Dålig bild, men den bästa jag har, tyvärr.)

Igår demonstrerade vi mot fascism! (Dålig bild, men den bästa jag har, tyvärr.)

 

I födelsedagspresent fick jag en doctor who-affisch av Anna. Idag skaffade jag en ram. Snabba rör, ja.

I födelsedagspresent fick jag en doctor who-affisch av Anna. Idag skaffade jag en ram. Snabba rör, ja.

Men just ikväll ägnades åt att äta riktigt god burgare på Butchers market. Sjukt god!

Men just ikväll ägnades åt att äta riktigt god burgare på Butchers market. Sjukt god!

 

 
3 kommentarer

Publicerat av på 10 november 2013 i Uncategorized

 

3 svar till “Hunting by the rivers, through the streets every corner

  1. Marie

    11 november 2013 at 22:26

    ooh chokladkalender! men Dansk!? :O

     
    • Mats

      12 november 2013 at 00:37

      Det ter sig självklart för nån som snakker dansk lika naturligt som jag!
      Mvh
      Mads

       
  2. Linda

    15 november 2013 at 08:31

    Fina bilder. Tavlan blev ju bra, kul att sätta upp i nya hemmet. Vilken vacker kyrka. Egentligen så finns det väldigt mycket vacker arkitekturkonst runt i vårt land med alla kyrkor. En riktig konstskatt. Kram från din mamma som längtar tills jag får se dig.

     

Kommentera

