RSS

Leave and nothing will be lost

18 Nov

Okej, till sommaren om jag har råd och tid så SKA detta hända. Är så sjukt peppad. Tanken är att det hela ska gå ut på att jag åker runt på några olika ställen och tar bilder under två veckor. Speciellt om jag nu inte ska läsa denna flummiga, men säkert synnerligen trevliga, fotokurs. Har valt ut några ställen som är tacksamma att fota (tror jag). Detta är alltså vad jag siktar på (kostnad uppskattningsvis 6-7000 inklusive allt), men det kan hända att jag drar ner på budget osv och då kan det bli en ren Polen-resa med kanske nåt stopp i Gdansk och eventuellt någon stad till. (Ja, naturligtvis ska gitarren med. Men det får bli en liten billig en.)

Skärmavbild 2013-11-17 kl. 23.09.55
Lathund för den som inte är så bevandrad i Europas kartgeografi:
A: Hisingen. Rätt naturlig utgångspunkt.
B: Berlin. Vacker stad med många roliga ställen att fota på.
C: Warsawa. Såg knappt stan på luffen, men kontrasten mellan det gamla och det nybyggda är nog häftig!
D: Krakow, min älsklingsstad. Här vill jag bo.
E: Bratislava. Tror att det är en stad man vill se.
F: Ljubljana. Fattigdom, kultur och huvudstadsöverklass. Allt i ett, alltså ett måste.
G: Alperna. Liechtenstein känns kul och Alperna är ju så vackra!
H: Nürnberg. Vill se rättegångssalarna, kanske ta bilder av byggnaderna.
I: Hannover känns som en bra stad att stanna i. Men denna är osäker!
J: Hemma igen!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 18 november 2013 i Uncategorized

 

2 svar till “Leave and nothing will be lost

  1. Marie

    18 november 2013 at 10:53

    Med risk att verka som en så kallad wiseguy; behöver man inte en kamera då?😛

     
    • Mats

      18 november 2013 at 12:49

      Du kan vara en kamera! Nämen, det finns gott om kameror jag kan låna. Eller så använder jag bara min iphone.😉

       

Kommentera

