RSS

Jeg har tabt mit hjerte

25 Nov

Det är snart december. Termometern har nu under de tidiga morgnar jag krupit upp från sängen pekat på flera minusgrader och jag vill helt seriöst bara sitta inne och dricka glögg hela kvällarna, lyssnades på någon menlös dansk poplåt. Istället dricker jag juice och tittar på menlösa amerikanska komediserier som går i repris för sjunde gången på ett år på sexan. Jag dricker verkligen kolossala mängder juice, helt allvarligt. Juicemaskinen på jobbet är min närmsta och bästa vän just nu.

På tal om jobb så jobbar jag en hel del nu. Jobb, politik, jobb, politik. Helt okej liv, om än lite stressigt. Trivs bra på jobbet än så länge. Bra kollegor och varierande uppgifter. Men naturligtvis hoppas jag ju på att plugga till våren. Hoppashoppashoppas att allting funkar nu. Annars är jag lite körd.

Och på tal om att köra så kommer jag att bila upp och ner vid jul. Med Anna och/eller Fia och Karin. Hamnar nog hos mamma först och åker upp till Ångermanland med henne på julafton. Sen firas det nyår på Kläppa hos Julija med fint folk och därefter packar jag in min orgel i en bil och rullar nedåt igen. Den kommer att få en fin plats inne på mitt rum, den lille orgeln. Jag tänker nog gifta mig med den. Eller juicemaskinen på jobbet. Polygami? Isåfall slänger vi med ismaskinen på jobbet också.

Igår var i alla fall jag och Thomas ute på en promenad och hamnade uppe vid gamla vattentornet i Landala. Fint vattentorn och fin utsikt!

Gothenburg by night

Gothenburg by night

Eftersom det var sen eftermiddag och mörkt fick jag ingen bra bild på tornet, så jag lånade en från nån sida. De var bättre på att bygga vattentorn förr.

Förra veckan var jag och Lovisa iväg en sväng till Ikea för att titta på möbler att eventuellt ha i våra gemensamma skrymslen i den nya lägenheten. Vi köpte ingenting, dock. Än. En bidragande orsak till detta kan mycket väl vara att jag hittade lite mer intressanta grejer där i labyrinterna.

Elefant!!!

Elefant!!!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 november 2013 i Uncategorized

 

Kommentera

