RSS

Stålverket brinner i skuggan av stan

10 Dec

En av de sista dagarna i denna lägenhet har nu tagit slut. Böckerna är redan förflyttade, logistiken fixad och sista hyran betald. På torsdag sker själva flytten. Det känns lite märkligt. Det var längesen jag bodde på ett och samma ställe såhär länge. Ett hem är ju i mångt och mycket vad som definierar ens vardag, i alla fall för någon som är så miljöpåverkat som jag. Men det känns ändå bra. Jag längtar tills vi flyttat in och fått ordning på det mesta där. Det kommer köpas rätt mycket textilier och några till möbler, känns det som. Idag inskaffade jag en vintunna och körde dit direkt. De har ju tapetserat om, vilket känns bra. Dock är en hel del rätt slitet ändå. Nåväl. Det blir nog bra, när man väl flyttat in.

Innan det ska en ju hinna packa också. Det finns ju alltid mer skit i en lägenhet än man tänker på. Hur det ska hinnas vet jag inte alls, faktiskt. Jag jobbar i Falis tisdag-ondag och ska förhoppningsvis bli nominerad till regionlistan på onsdag. Tänker nog försöka nominera Anna till regionlistan också, men frågan är om gemene Lundbyit vill nominera någon hen inte träffat. Men jag försöker i alla fall. Om inte annat så nominerar jag henne själv. Vi behöver pålästa och engagerade feminister på listor och poster.

Men annars börjar det ju bli jul. Jag har köpt en del julklappar, men har några att fortfarande inskaffa. Vet dock inte alls vad jag vill ha själv. Den är ju svår i regel, den. Inte en katt i alla fall, men annars är jag öppen för förslag. Plektrum? Jojo? Myrslok? Bring it to me!

Sen ska ju jag och Johnny spela på Julfesten! Det blir nog fett. Bra nya låtar, som det verkar. En såpass ny att Johnny inte ens hört den än. En mörkgrön skog, heter den. Men den är rätt bra. Rätt utelämnande text och moloken gitarr. Hehe. Som de flesta av mina låtar, men andra ord. En lite kul grej är att den är på rim. Ni ser, jag har redan börjat ladda upp inför julklappsrimmen! Nu jäklar.

Nej, en låt som är betydligt bättre är den här: Norrland med Magnus Ekelund.

Till våren ska jag nog få en egen kurs i Falis igen! Denna bild från betygskatalogen jag lämnade in nu i juni.

Till våren ska jag nog få en egen kurs i Falis igen! Denna bild från betygskatalogen jag lämnade in nu i juni.

Men redan imorgon ska jag hålla med hjälp av denna powerpoint hålla lektion. Tro om det blir många myter att döda?

Men redan imorgon ska jag hålla med hjälp av denna powerpoint hålla lektion. Tro om det blir många myter att döda?

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 december 2013 i Uncategorized

 

Kommentera

