RSS

Look another year went by

07 Jan

Jaha. Så var man hemma i lägenheten igen. Det är en synnerligen fin lägenhet vi har fått till nu, det må jag säga ändå. Väl inredd utan att bli överfull med grejer. Man kan få lite integritet utan att avskärma sig. Bra kök, lite större än det i förra lägenheten. Samma med badrummet.

Jag har dock varit sjuk i flera dagar nu sedan jag kom hem. Inte alls kul. Bara suttit och glott på tv och spelat lite gitarr. Dock på ett sätt lite skönt att få vara ensam, sova i sin egen säng och ta det lugnt efter att under 12 dagar sova på fem olika soffor och en säng och aldrig egentligen vara ensam. Det har varit väldigt trevliga dagar och rätt kul att träffa allt folk, men det blir en stress som är skön att bryta av med att vara själv i tre dagar och knappt prata med någon. Men som sagt kul att ha varit uppe och träffat allt folk!

Det blev ju nytt år också. 2013 var ett ganska dåligt år i allmänhet. Började med riktigt dålig kurs jag kom in på, internationella relationer på global studies gu, fortsatte med att bli av med några riktigt goda vänner, vidare med en sinnessjuk arbetsgivare, bli av med lägenheten och slutade med att tvingas till mardrömslika scheman på de andra två jobben för att kunna få ihop till hyran. Ibland kliva upp halv fem och komma hem ett på natten två dagar i sträck, ibland sitta på kammarn och vänta på sms om jobb i tio dagar utan att få något. Jag är dock ganska stolt över att jag faktiskt rodde det i hamn. Jag överlevde, fixade ny lägenhet, har fortfarande många (fler, faktiskt) goda vänner och har kommit ut ur detta år med rätt gott mod trots allt. Nu ska jag dock fokusera på att jobba och plugga stenhårt. Planen för detta kommande halvår är lite kortfattat:

* Jobba två halvdagar i veckan på skolan.
* Plugga samhällskunskap 2 på distans.
* Göra en riktigt grym valrörelse.
* Dra iväg ett par veckor på fotoresa för att komma bort lite från ovanstående.

Den sistnämnda kan sägas vara den svåraste att få till, men jag ser det mest som en bonus om det blir till. Om jag får ihop pengar, men inte kommer iväg kan jag ju alltid använda pengarna till nåt annat kul. Typ en mandola eller en stor uppblåsbar flodhäst.

Låten från rubriken:

 
2 kommentarer

Publicerat av på 07 januari 2014 i Uncategorized

 

2 svar till “Look another year went by

  1. Linda

    07 januari 2014 at 14:02

    Du kan ju spara pengarna så kanske du kommer iväg nästa år istället🙂

     
  2. stinapigan

    08 januari 2014 at 15:02

    Ja det är skönt att vara själv ibland. Det behöver alla. Det var mysigt att få ha dig här några dagar och inte behöva göra en massa saker, bara se på teve, äta lite gott och sitta och prata. Skönt att det gick bra med flytten. Du är så duktig på att lösa allt tycker jag. Hoppas dina planer för våren faller på plats som du tänkt. Kram från mamma

     

Kommentera

