RSS

All my designs simplified

12 Feb

Att vara ledig har ju i princip alltid varit en tolkningsfråga för mig. En student är ju i princip aldrig ledig, ty det finns alltid mer att göra. Läsa igenom ett kapitel mer ingående, skriva lite till på hemtentan eller liknande. När jag inte pluggade, å andra sidan, så var ledigheten ett dåligt tecken – ett tecken på att inga pengar gjordes den dagen. Men denna vecka är väldigt fri för mig i alla fall. Inget jobb, inga schemalagda politiska åtaganden och bara en enda obligatorisk schemalagd händelse på skolan. Det är skönt. Att kunna sova till tio, kolla en föreläsning, läsa lite i boken, kolla lite OS, spela badminton, läsa lite till i boken, spela lite piano. Väldigt bra för själen.

Nästa vecka blir å andra sidan kaotisk. Aktivitet mellan 07.00 och 21.00, sex dagar av sju. Det är jobb, tenta, seminarium, partiföreningsårsmöte, möte med Sahlgrenskas barnmorskor och mycket annat. Men jag har tagit mig igenom värre, så det ska nog gå bra ändå tror jag.

Men när en har lite extra utrymme jämfört med annars, som jag haft några dagar nu, så finns ju möjlighet för projekt som tidigare lagts på is. Ett sådant är min och Johnnys nya musikblogg, där vi ämnar skriva om musik och musikrelaterade ämnen. Du hittar den på whenyouretwentyone.wordpress.com. Namnet är taget från låten ”Seventeen” av Ladytron. Nåväl, ge den gärna en läsning!

Nu lite tråkigare nyheter: Det blir ingen Polen-luff för mig. Näpp. Min skola fick för sig att lägga det obligatoriska opponerings-seminariet PRECIS i mitten av min tvåveckorsledighet. Med andra ord skulle jag, om jag åkte antingen före eller efter, hinna ner till Polen och tillbaka, bara. Lite ovärt att lägga 2400 kr (+boende) på det. Så att säga. Nej, jag får utforska närområdet med kamera istället. Partille ska vara fint på vårkanten, har jag hört. Hehe.

Lite bilder från vad som hänt sen senast:

Jobbat, vilket kräver kaffe.

Jobbat, vilket kräver kaffe.

Åkt spårvagn över bro i solnedgång.

Åkt spårvagn över bro i solnedgång.

Varit ute i kylan.

Varit ute i kylan.

Gjort vin.

Gjort vin.

Pluggat makroekonomi.

Pluggat makroekonomi.

Sett Vånna inget i Stockholm.

Sett Vånna inget i Stockholm.

Sett solnedgång även i Hufvudstan

Sett solnedgång även i Hufvudstan

Fått dåligt samvete för Stockholmsfärd och därför besökt Poseidon på Götaplatsen.

Fått dåligt samvete för Stockholmsfärd och därför besökt Poseidon på Götaplatsen.

Låten jag snott titeln från:

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 februari 2014 i Uncategorized

 

Ett svar till “All my designs simplified

  1. stinapigan

    15 februari 2014 at 19:14

    Underbara bilder. Solen i spårvagnen, vinet och de andra.

     

Kommentera

