RSS

Långt och flummigt inlägg pga tråkigt.

15 Apr

I vanliga fall tillbringar jag mellan fyra och tio timmar i veckan på regina-tåg. Alltså sådana där pendeltåg med osköna säten som stannar i varenda liten håla längs vägen och som tonåringar alltid plankar på. Idag åker jag sådana lite längre väg. Göteborg-Örebro-Gävle-Sundsvall-Övik. Ju längre på resan jag kommer, ju mer ångrar jag mitt val. Nåväl, bara några timmar kvar nu.

På g till Övik, alltså. Samt Umeå och Hudiksvall. Men dagen började hos tandläkaren. Jag drog/opererade/bände/skar bort en visdomstand i förra veckan och gick på återbesök. Munnen har känts lite som en naturkatastrof, då ingreppet var av den karaktären att Jack the Ripper hade fått mindervärdeskomplex. Detta till följd av att tanden i sin tur verkar ha fått identitetskris, trott sig vara en bläckfisk och därför utvecklat tre spretiga rötter som de var tvungna att avlägsna en och en. Men det hade tydligen läkt bra, som det verkade. Lugnet återfinner sig i min arma själ. Då släpper tandläkaren bomben: ”Jamen, då bokar vi in en tid för nästa tand i juni då. Men då behöver vi nog lite längre tid, för den verkar vara ännu lite värre.” För en tandläkarrädd stackars ung man är det definitivt inte goda nyheter. Men tydligen ska jag få lugnande då, precis som förra gången. Den gången hjälpte det lugnande så pass bra att jag dels höll mig lugn de 90 minuterna jag fick i stolen och dessutom en halvtimme i nåt vilorum där de stängde in mig för att det lugnande medlet skulle gå ur. Den gosedjursclown som där fanns döpte jag till Bobby Bo. Märkligt att den typen av droger till höger och vänster ges ut till oss som är flummiga även utan hjälpmedel.

Men jaja, nu är jag fri från både den onda visdomstanden och tråden de sydde ihop mig med. Herregud, jag har ju världens vecka framför mig. Folkmusikkonsert, hipshopkonsert, bygga ihop hundkoja, hänga på den Ångermanländska landsbygden, hänga på den Hälsingländska landsbygden samt (enigt uppgift) käka en massa Janssons. Innan jag kommer hem ska jag dessutom hinna med ett litet Vänsterpartiet-Lundby styrelsemöte i Tolered. Hoppas bara tågen går som de ska, för det blir precis att jag hinner dit med väskan i hand. Lite dålig stil av en ordförande att inte komma i tid på mötena, kan tyckas.

Valrörelse är det snart, ja. Börjar väl i dagarna, sägs det. EU-valet känns faktiskt mer avslaget än min Trocadero (present från Markus) som öppnades igår. Så mycket talas det om riksdagsvalet att det kallas ”valet” medan EUparlamentsvalet kallas lite olika former av ”Eu” och ”val”. eup2014 säger de som vill känna sig coola. Inte jag. Jag vet bättre sätt att känna mig cool. Men valet kommer bli intressant, i alla fall. Folk frågar mig ofta vad de ska rösta på. Det är ett märkligt tillvägagångssätt. Det talas så lite politik, även i mina umgängeskretsar, att det är svårt att veta vad ens kompisar har sina sympatier. Men det jag kan säga är väl det att många i alla fall röstar rödgrönt eller på Fi. Jag gillar Fi, har alltid gjort. Men jag har svårt för den typen av plakatpolitik de har utvecklat på senare tid och den typ av väljare som jämför reklambanners istället för politik. Långt ifrån alla deras väljare är sådana, men de finns och de är svåra att hålla en diskussion med. Nåväl, detta ska jag inte tjata mer om. Jag blir glad om de kommer in i riksdagen, i alla fall.

Jag hoppas också att jag kommer ha möjlighet att vara så aktiv som möjligt i valrörelsen, men det beror såklart på jobbet. Svårt att planera något alls innan schemat är klart och det verkar det definitivt inte vara. det är mycket som vill in. Urkult, Håkan-konsert, släktträff, Way out west och en jäkla massa valrörelse. Sen allt det vanliga livet. Med nattjobb blir det mesta svårt. Även de lediga dagarna blir på något sätt omöjliga om en tvingas kliva upp sent för att inte förstöra dygnsrytmen och sen försöka ha sitt vardagliga lediga liv mellan fyra på eftermiddagen och fyra på natten.

Nej, kul ska det bli, de kommande månaderna. Denna intensiva vecka jag har framför mig är tänkt som en uppladdning. Om det så blir låter jag vara osagt, men kul blir det och det är det som räknas i slutändan, ändå. Kan jag tycka!

Länk till Kitok, vars spelning jag ska på på fredag:
http://open.spotify.com/track/5iLAsnFX0NeQRtvJbMw3SX

Länk till Going home, Dire straits-låt jag så passande lyssnar på just nu:
http://open.spotify.com/track/1a1ktSOhG0apiPSoSrlgSE

Bild 2014-04-15 kl. 17.04 #3

Less kille på tåg.

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 april 2014 i Uncategorized

 

Ett svar till “Långt och flummigt inlägg pga tråkigt.

  1. stinapigan

    07 maj 2014 at 12:52

    Fin bild på dig.

     

Kommentera

