RSS

I’m dying to see sunlight

02 Jul

Jepp, då vad jag tillbaka på nattjobbs-dygnsrytmen. Det är ju betydligt lättare nu än när vi bodde på Tubogatan och jag sov i vardagsrummet. Dels för att jag slipper det där att bo med någon som ska iväg till jobbet eller bara helt enkelt vill kliva upp innan två och därmed omöjligt kan göra så utan att väcka mig. Men också är det skönt för att det är lättare att mörklägga här inne på rummet än i vardagsrummet på Tubo. Det misslyckades dock lite när jag köpte nya gardiner. Skulle köpa nya för att de gamla var alltför transparanta och släppte igenom ljus. Så jag köpte nya som såg kanska bra ut. De var dock ännu mer transparanta. Men fina. Så de fick sitta kvar.

Men det känns bra att börja jobba där igen. Jag gjorde ju några pass nu i förra veckan och trivs ju faktiskt bra på hotellet. Bra folk att jobba med och ett jobb jag kan så pass bra att det verkligen bara är att åka dit och jobba utan grop i magen. Det är väl bara det där med att hitta ett par bra jobbskor. Mina fina skor jag köpte förra året för att ha funkar inte eftersom de ger mig ryggont och mina bra skor är ju springskor. Lukta svett på jobbet går inte för sig. Men det bygger sig nog.

I förra veckan ölade jag och Isak med Anna och Annas vän Emma. De är alla konstnärer och pratade om ateljéer och målande och sånt. Himla pyssliga och ambitiösa människor. Så jag blev lite inspirerad och tänkte att jag banne mig också vill måla. Så jag köpte dukar och akrylfärg och snodde ett par penslar från Isak. Sen hade jag ju nu inatt en vända på dygnet-natt, så det blev en del målande. Såhär blev det:

De första tu. Idén tagen från Patrullen-omslagen.

De första tu. Idén tagen från Patrullen-omslagen.

Såhär ser min skrivbordshörna ut numera. De två nedre talvorna är inramade favoritsidor från Galago.

Såhär ser min skrivbordshörna ut numera. De två nedre tavlorna är inramade favoritsidor från Galago.

Nuvarande projekt.

Nuvarande projekt. En salig blandning av hällristningar från Nämforsen, dredg-symbol, f-klav och tall.

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 02 juli 2014 i Uncategorized

 

Ett svar till “I’m dying to see sunlight

  1. stinapigan

    06 juli 2014 at 19:25

    Jag tycker tallen är hur bra som helst, du ska inte ändra någonting. Fortsätt måla. Du är duktig.

     

Kommentera

