RSS

Valvaka imorgon by kulturkavalkaden och sliperiet. Mimikry på Fredag.

03 Nov

Valvaka imorgon på sliperiet. Kulturkavalkaden utlovar koffein till en billig peng. Maila mig om du vill veta mer. mats@musikhuset.org

Hur som helst.
Jag förstår verkligen folk som hoppar av skolan. Det är så jävla mycket man ska klara av just nu. Körkort, skola hela dagarna, läxor, reda ut vad man vill göra efter gymnasiet, söka till den där jävla skolan, träna (annars får man smisk), försöka tjäna lite pengar (det är inte socialt accepterat att bo på gatan), försöka hålla ihop sociala relationer, försöka hålla ihop sitt kärleksliv och dessutom försöka bidra med något bra här i världen (föreningsaktivitet eller politisk aktivitet). Att jag på allt detta har fått en långdragen sjukdom (förkylning, alternativt något fanskap i bronkerna) gör inte saken bättre. Fler läxor, mer föreningsjobb som hamnar efter och fler sociala problem med vänner och familj.

Sen har jag inga pengar kvar att köpa mat för. Potatis är gott, men det blir som lite… tråkigt efter ett tag. Man vill ju gärna äta något till potatisen också.

Nu är jag less. Varför bygger man skolor som ser ut som fängelser?

Vive le ny skolarkitektur.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Mimikry spelar tillsammans med ”Det nya arbetarbandet” (Ja, de är ironiska.) och Paniken på sliperiet på fredag. Jag kan utlova en jävligt bra konsert!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 03 november 2008 i Övrigt

 

Etiketter: , , , ,

Lämna en kommentar